Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2008 11:53 - За мултифункционалните български учители
Автор: ivesa Категория: Технологии   
Прочетен: 7535 Коментари: 41 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




        Утре децата ще тръгнат на училище.Ще влязат в училищните
сгради,водени от своите учители.

    Мултифункционалните български учители - излезли от ролите си на безплатни хамали,бояджии,декоратори на класните стаи,плановици на годишни планове,автори на годишни разпределения и програми,ще влязат в ниско платената си социална и  професионална роля за работа с децата,но как,в каква кондиция и с какво самочувствие,след всичко преди това...

    За тези,които с гражданското си поведение показаха на държавните си управници,Европа и света,че в България няма само проститутки,наркотрафиканти и корупция,а има и достойни хора,които се борят за достоен труд и достойно заплащане:ЩАСТЛИВ СТАРТ НА НОВАТА 2008/2009 УЧЕБНА ГОДИНА!!!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Така е и не е така
14.09.2008 12:41
Винаги има две гледни точки по въпроса ... Вземат малки заплати - да ! Но никой не ги кара на сила да влизат в ролята на декоратори и т.н. Въпреки това смятам, че управляващите ни се подиграват с тях, както и със всички други хора в цялата страна ...
цитирай
2. ivesa - Здравей,анонимен!
14.09.2008 13:44
Колкото хора,толкова гледни точки има...Учителите взимат обидно малки заплати за труда,който се иска от тях да упражняват.И аз смятам,че управляващите ни се подиграват с тях и с много други хора в страната ни.
Съгласна съм с теб,никой не кара насила учителите да вършат всичките тези несвойствени дейности,но те ги вършат...Защо ли го правят?!
цитирай
3. анонимен - Zastoto....
14.09.2008 14:35
Pravim go,zastoto iskame na nas i na decata da ni e hubavo ,kogato sme v uciliste...Pravim go,zastoto Direktorat ni zadalgava s pismena zapoved...ili uvolnenie...pravim go,zastoto nikoy cistacka nyma da raboti za 22lv....pravim go,zastoto e tagno da vlezes v edno uciliste i vsicko da e sivo i mrasno...Blagodary za dumite v tozi post!!!Na vsicki-USPESNA GODINA!ZDRAVE I KASMET!
цитирай
4. анонимен - Димитър
14.09.2008 14:37
Здравейте, Ivesa! Обръщения като Вашето показват, че все още има здравомислещи хора в България. Неприятно е, че те не се допускат да управляват.
цитирай
5. анонимен - Ама никак не съм съгласен с вас!!!
14.09.2008 14:45
И таз заплата им е много! Къде другаде в света ученици вземат частни уроци ходейки на училище? А къде се водят присъствие на ученици без да стъпват в час с месеци да не кажа цяла година!? Къде другаде срещу кошници с продукти се пишат не заслужени по- високи оценки? Да утре нашите деца ще влезнат отново в училище и ще се изправят очи в очи със същите тез преподаватели! И всичко ще започне от начало - по старому !!! Смятам че, не парите им са малко а нещо което се казва МОРАЛ!
цитирай
6. ivesa - Към №3
14.09.2008 15:13
Тъжно е,че има директори,които издават такива заповеди и заплашват с уволнение.И аз благодаря за коментара!
цитирай
7. ivesa - Към №4
14.09.2008 15:18
Уважаеми Димитър,нека си пожелаем всички български граждани да станат здравомислещи.Това ще ни бъде много от полза на всички,които все още живеем в България и на тези,които чакат нещата да се оправят ,за да се завърнат от чуждите страни.
Поздрави!
цитирай
8. ivesa - Към № 5
14.09.2008 15:23
Уважаеми господине,не поставяйте в кюпа всички учители.Тези,за които пишете са малко и са такива,защото няма необходимият контрол върху работата им от имащите правомощия да контролират.
Поздрави!
цитирай
9. ostrovska - Много е лесно да влезеш анонимен и да ...
14.09.2008 15:26
Много е лесно да влезеш анонимен и да надрънкаш куп глупости.Всеки трябва да застава с име зад думите си. Интересно ми е ако Вие бъдете учител за месец-два дали ще продължавате да мислите по този начин. учителската професия е една от най стресиращите и това се зане в цял свят. Отговорността, която се носи заслужава да бъде оценена подобаващо. Ние държим в ръце живота и бъдещето на децата ви все пак.
Престанете вече да вадите темата със частните уроци. Децата ходят на такива защото критериите за оценяване на националните изпити нямат нищо общо с материала който е задължителен и с критериите които се използват всеки ден. Да не говорим че децата нехаят в час какво им се говори, а после вечерта родителите нехаят какво са научили децата им в училище и решават проблема като бръкнат в джоба и извадят пари за частни уроци.
Да не говорим, че не всички учители могат да преподават на частно, най много са тия по езици, литература и математика. Къде сте чували за масово ходене на уроци по история, география или музика и рисуване.
Аз бях учител и взимах 213 лв. чисти, защото нямах педагогически стаж и боядисвах класните стаи преди началото на учебната година, защото така ми бе наредено. Обидно е човек с добро образование да взима толкова. Сега ползвам образованието си за хоби, а бившите ми ученици ми се обаждат за да ми кажат колко им липсвам. Те също ми липсват.
Ако не спре обществото да хули цялото учителство свестните ще продължат да напускат и децата ни ще стават все по-неуки.
Това ли искаме?
цитирай
10. viki11 - Коментарът ми е различен. Образ...
14.09.2008 15:39
Коментарът ми е различен.
Образователната система в БГ се съсипва повече от 10 години. Къде бяхте тогава?
Сега е твърде късно.
Възможно е само ново начало, бавно и мъчително.
цитирай
11. nakom - Аман вече от тия учители, тази вечна жертва
14.09.2008 15:54
на общество, правителство, комунисти, демокрация, чалгата, марсианците итн.
Аман вече от "незаменими интелектуалци", жертва на кретенизма на децата ни.Тия изстрадали мъченици, писнали на всички с абсурдните си, необосновани искания, вечно мрънкане и прочие.
цитирай
12. ivesa - Уважаема г-жо ostrovska,
14.09.2008 16:07
децата не трябва да остават неуки.Те няма да ни го простят,ако го допуснем.За несъответствието в критериите за оценяване на държавните изпити и на училищните изпитвания сте нъпълно права.Това подтиква родителите да искат частни уроци за децата си,но има и други причини,които ги мотивират за същото.Детският ум не е настроен еднакво добре към различните преподавани предмети в училище.Митът за всестранно и многостранно развитите личности отдавна рухна.Днешните деца са информационно претоварени и необгрижвани достатъчно от родителите си поради трудова заетост.Винаги ще има деца,които ще се нуждаят от частни уроци,за улеснение и благополучие,защото равнището на възприенчивост на учебния материал е строго индивидуално за всяко дете.
Благодаря Ви,че се включихте с коментар!
цитирай
13. ivesa - Здравей,viki11,
14.09.2008 16:20
Образователната система в България се развива,реформира се и не се съсипва.
Не мисля,че е твърде късно за подобрението на нейното функциониране.Не искам това да става бавно и мъчително.
Поздрави!
цитирай
14. ivesa - Господин nakom,
14.09.2008 16:31
за какви абсурдни и необосновани искания на учителите пишете?
Съжалявам,че виждате мястото и ролята на учителите като жертви в обществото ни!
цитирай
15. nakom - Г-жо/Г-це Ивеса
14.09.2008 16:55
За сравняване на европейските заплати с българските например.Там били еди колко си, да станели и тук толкова.За реформите в образованието, които учителите не искаха, ама искаха да им се вдигне заплатата.Тоест те да си пият кафе в стаите, и да получават два пъти повече.А целта на занятието - да излезе някакво мислещо поколение от тези училища, кучета я яли.
Слушайте какво ще ви кажа, в цял свят се плаща за работа, и човек протестира когато не е добре заплатен.Най-често стачкуват държавните работници, в частните фирми стачките са много по-рядко явление.
Причината учители, лекари и прочие съсловия да не получават подкрепа от обществото, е че си вършат работата така, че им е излязло лошо име.Не всички разбира се, но в тези стада вече има прекалено много мърша.Един човек според скромното ми мнение, може да иска увеличение на заплащането си, когато полага труд количествено и качествено, а не му се заплаща вложеното старание.Изобщо не говорим за корупция, незаинтересованост към работният процес, крайният резултат итн.Нито здравеопазването, нито образованието ни са на някакво ниво.Децата масово са полуграмотни и не особено здрави.И точно тук влиза вечният проблем - ако вдигнем заплатите на учителите, ще се подобри ли качеството на българското образование.Аз мисля че НЕ.Защото човека е животно, на което колко му оставиш - толкова ще осере.Без извинение.Има нужда от реформи, да се постави образованието на ниво, да се закрият смотаните училища с паралелки изкуствено надувани до 21 ученика, да се вкарат критерии за оценяване, да се намали броя на учителите.Даскалите не оцениха жеста, че няма страна която да храни толкова паралелки с такава бройка, в толкова запуснати училища в села и паланки.Това си беше чист жест от страна на държавата, за да не прати 50% от тях на улицата.Сега обаче ще пият яко студена вода, че повярваха на синдикатите.Ако бяха интелектуалци (каквито не са, защото преподаването на какъв да е материал не е признак на интетелект), нямаше да се хванат на тая крайизборна въдица.Аз симпатизирам на теорията че всеки труд трябва да е добре заплатен, поне дотолкова че човека да може да се изхранва и живее нормално, но това става само при положени усилия.Част от нас сме свидетели, как болшинството учители не полагат усилията за да си заслужат заплатите.Никой не е доволен от нивото на образованието в БГ, само че половината търсят някакво оправдание (правителство, комунисти итн).И ако имате желание да научите нещо ново, запомнете един фундаментален мениджърски принцип - мотивацията в по-голямата си част, не е пряко зависима от финансовите стимули.
цитирай
16. ivesa - Г-н nakom,
14.09.2008 17:37
споделям мнението Ви,че трябва да се увеличава заплащането за вложен количествено и качествено труд,а не за вложено старание.Не съм съгласна с отношението Ви към човека като към животно.
От реформа в образованието има нужда и не ми е известно учителите да са били срещу реформата.
За мен учителите винаги са били хора на интелектуалния труд и винаги ще бъдат.Не смятам,че синдикатите са излъгали учителите,защото още преди 15 години учителите
се бореха за самостоятелно управление на училищата,но все не ставаше.Е,сега стана,вече имат делегирани бюджети и това е крачка напред.
Малко са ми смешни уроците Ви за мотивацията.Все пак аз съм дипломиран психолог и имам доста познания за мотивацията.Няма конкретност за коя или чия мотивация пишете.Вътрешната мотивация-да,но външната едва ли е толкова неподвластна на финансовите стимули.
цитирай
17. svoboda64 - nakom,
14.09.2008 17:55
Объркваш яко двата плана на разсъждение: макроикономическото и социално-човешкото. Не за първи път. Но нейсе:)

По макроикономическия аспект донякъде си прав. Но само донякъде. Реформата в образованието няма да се оправи, а и не се оправя, само със закриване на училищата (маломерните) паралелки. В МОН няма визия (а пък това е ръководният орган на системата, нали?) как да се промени качествено образованието. Съдържателно качествено, не организационно:) Докато се продължава с тъпо-силови методи - няма да стане:) А под тъпо-силови имам предвид - икономически, йерархически и методически. Икономически - оставете ги на хляб и вода и... им гледайте сеира (винаги ще има място за недоволство:) Йерархически - децентрализацията до този момент е ялова, защото липсва сихрон и това означава като последствие атомизиране на системата и... нейния разпад (да зависи от локалните и училищни интриги). Методически - все още свободомислието е жестоко смазвано било интригантски, било йерархически в отработената им комбинаторика.

На микро ниво: за мотивацията си прав. Но за да има мотивация без парично покритие и съответното изискване за резултат (който не винаги е само "знание", а и "умение", вкл. социално), индивидът трябва да има развита съвест. С други думи трябва да е "религиозен" (да вярва във връзката и равнопоставеността си с другите хора). Това в България е дълбоко закърняло. Освен това ние не сме протестанти, за да смятаме, че самото неистово полагане на труд ще ни положи в "царството на (отвъдно) земно избраните":)

Така че... мот съвет е... по-кротко с квалификациите. Познавам достатъчно "живи" учители и знам, че нито един от тях не е перфектен. Само че... истинският учител е този, който кара другия да се движи, да не се задоволява с постигнатия моментен резултат и да не позволява размиване на ценностите и категориите.

Ако мога да завърша, с извинение за неясното си, абстрактно пенявене, икономистът се занимава със земните, тривиални, профанни дела. Учителят - с вечното, "сакралното", което трябва да се отлее в детето, за да може то да намери сили и да продължи напред, а не да се остави светът да го смаже с прекомерните си изисквания. В този смисъл, поклон пред всички, които упражняват все още тази "презряна" професия. Социалният свят би загинал без нея и всички бихме се превърнали в перфектни убийци, защото така най-ефективно бихме си разрешили всички проблеми (чрез отстрел на всеки, който е застанал на пътя ни:)

Драго ми беше да кръстосаме шпаги again
цитирай
18. cecka1504 - За нашето училище учебната година ...
14.09.2008 18:15
За нашето училище учебната година започна още на 1-ви септември. Преди това всички ходихме да чистим, декорираме и планираме. Случи се така, че преди откриването ми се наложи да работя до 2.30 през нощта. И не само на мен, разбира се. Защо го направихме? Защото така трябваше.
Освен това, ние също мислим, че има огромна нужда от реформи в образователната ни система.

Честит първи учебен ден на всички колеги и на всички ученици! Успех!
цитирай
19. nakom - ivesa
14.09.2008 18:51
Старанието, трябва да е горе-долу еквивалентно на положен труд.Поне според мен.Когато гледам че някой полага повече труд от другите без да се старае, ми става странно.Говоря за старанието като мотивация по-скоро, без която никой труд не е достатъчно пълноценен, и от там - резултатен.
Учителите бяха срещу реформите на вълчев за "парите следват ученика", и съкращаване на ресурсите за издръжка на разни безмислени училища.В Ямбол - град в който преди имаше текстилна промишленост (сега почти напълно унищожена), най-голямото училище продължава да е гимназия или техникум по текстил.И куп други примери.Но явно Вие не сте информирана, колкото и да сте дипломирана.Явно последното Ви дава право да говорите от името на учениците, дали щели или нямало да бъдат благодарни.А че човека е животно - такова е.Не ми се спори или доказва.Всяко ядене и посещение в тоалетна доказват че не сме само дух.Ако не ви се прави секс, може и да сте надскочили това ниво.
Учителството доколко е интелектуално занимание, съм в състояние да споря много.Ако педагогиката е интелектуално занятие - да, така е.Но интелекта предполага развитието на определени таланти, знания, някакъв вид еволюция.Педагогиката се води по правила, където просто има по-голяма свобода на вариациите.Така че налагането на дисциплина не мога да го отъждествя с "интелектуално развитие".Това е професия в която според мен не е нужно да си гении, а просто да я обичаш и да я вършиш с желание.Това не изключва факта, че за да я практикуваш трябва да си дипломиран по специалността.Все пак, в Държавния куклен театър не можеш да станеш кукловод ако не си завършил съответната специалност , след 5 години учене и полагане на изпити.И ако обичате не ме изопачавайте - казах (специално за дипломираните психолози-повтарям) - финасовите стимули, са само част от мотивацията.Ако не сте съгласна, моля не ме оборвайте.

Свобода-набора
Ти пак цъфна, да ми кажеш къде съм прав, къде не съм, да ме поучаваш, да ми мяташ че от еди какъв си аспект съм бил прав (щото много го разбираш тоя аспект, пък аз дето го уча -никак), итн итн.
Въпрос - казах ли ти че синдикатите ще преебат учителите след изборите - казах.Стана ли - ДА
Казах ли че столетницата ще се разправи с даскалите след известно време - казах.Стана ли- ДА
Казах ли че ще натикат частните уроци в законова и данъчна рамка - казах.Стана ли - ДА
Казах ли че ще се съкращават училища.Казах.Стана ли - ДА
Казах ли че учителите са една тълпа, която ще бъде жертвено агне на този който е платил на синдикатите за да смотат изборите на управляващите (вероятно спечелилите).Така ли стана - ДА
Казах ли че който вярва на Янка Такева и Тренчев не заслужава друга съдба - още го поддръжам.
Не защото съм много умен съм ги познал тези неща.Това си е естественото стечение на реда в една начинаеща демокрация, ставало е и преди.Всичките тия неща ти ги не само казах -писах ги още по времето на оная "велика" стачка, на която всичките се бяхте разкекерчили "свободата на духа, ние гражданите, ние интелектуаците, имаме права" бла бла бла.Печелят победителите, а не мераклиите.Никой учител не се сети да обвърже исканията с нещо конкретно, да накара синдикатите да поемат гаранции итн итн.Затова бидоха прекарани, и тяхната тепърва се почва.Няма да има 10 училища за 200 ученика, няма да има 21 ученика в паралелка, няма да има държавни субсидии за да няма изкуствена безработица.Искаш ли прогноза - ей сега, на тази зима, през задаващата се криза, ще се ликвидира една прослойка (пърдон- професия), която ще е потенциален лост в ръцете на синдикатите за следващите избори.Аз мисля че няма да е само една, поне две ще са, и оправданието ще е - реформи и криза.На ви курсове, преквалифицрайте се.Можеха да си го отложат ама сега да се сърдят на Такева и Тренчев.За учителско място ще се учи лесно, но ще се влиза на работа трудно.Особено ще изгърмят градските учители, защото от село ще дойдат съкратените, реформираните училища няма да имат щатове за техните специалности, и ще настане Содом и Гомор.
И не ми викай кротко, лелче, гледай си абстрактното, а реалното остави на нас - дето не сме се откъснали от реалността, да си мислим че сме достигнали нирвана в индивидуалната си еволюция.Нъл знаеш - тоя дето дава акъли, най-много има нужда от тях.Особено тия дето искат да те поучават, те или са големи мъдреци, или големи тъпаци.Не са мои думи, на чичо Гаутама са.

цитирай
20. ivesa - Г-н nakom,
14.09.2008 21:25
признавам си,не съм информирана какво е в гр.Ямбол.
Нямам желание да Ви изопачавам,нито да Ви оборвам.Просто мисля по-различно от Вас и това не бива да Ви притеснява.
Благодаря Ви,че коментирахте.
цитирай
21. ivesa - Здравей,Свобода !
14.09.2008 21:49
Много си права за яловостта на децентраизацията.
Делегираните бюджети не са само на разположение на училищата.Общините отново имат власт над тях и за съжаление не я упражняват добре.Притеснявам се,че липсата на воля за реформиране се оправдава с ранната демокрация.
цитирай
22. ivesa - Здравей,Цецка!
14.09.2008 22:01
Нима в частните училища се упражнява нощен труд ?!
А аз си мислех,че там е по-цивилизовано.
Наистина образователната ни система се нуждае от много реформи.Благодаря ти за хубавите пожелания!
цитирай
23. анонимен - Друго мнение
14.09.2008 22:02
Конкретно за учителите, при положението, в което се намират в момента, няма смисъл да ги подкрепям.
Те искат еднакви условия на работа и заплащане, а качеството на услугите им, според населеното място, типа училище и броя на учениците, (дори качеството на учениците им) и степента на образование, което дават не е еднакво навсякъде. Отказвам да подкрепя тази уравновиловка от миналото, която само продължава агонията им.
Ще ги подкрепя, когато ги класифицират по категории учебни заведения, защото няма какво да се лъжем - не може да сравнявате едно селско училище със една утвърдена и с традиции гимназия от големия град. Съотношението на учениците е абсолютно различно и като брой и като качество и като краен продукт. Е, защо тогава да получават еднакви заплати и да имат еднакви условия на труд???
И изобщо начина на заплащане и оценяване на учителите трябва да се прекрои изцяло.
цитирай
24. анонимен - Смятам, че заплащането на учите...
14.09.2008 22:55
Смятам, че заплащането на учителите по селата не трябва да е по-малко. Напротив. Те работят в по-трудни условия, справят се с по-големи предизвикателства. Повечето от тези учители биха искали да започнат работа в градските училища, но могат ли ? Предлага ли им се възможност за избор ?
цитирай
25. cecka1504 - Това беше просто изключение, все ...
14.09.2008 22:55
Това беше просто изключение, все пак на следващия ден ни предстоеше откриване на новата учебна година и имаше неща, които трябваше да се свършат :) И всеки извънреден труд се заплаща или компенсира по някакъв начин.
цитирай
26. prayer4eto - Честита Нова Учебна Година !
15.09.2008 00:15
Дано да е по-безпроблемна и мотивираща от 18-те години безхаберие, царящо досега.

А относно дискусиите за състоянието му - трудно е превръщането на камион ЗИЛ, закупен 1989-a, неподдържан цели 20 години, със скапани части, в нов Мерцедес, последен модел. Колкото години е разрушавано, толкова още ще трябват, за да бъде възстановена щетата.
цитирай
27. cecobob - към пети анонимен
15.09.2008 15:36
безсрамник !Никакво виждане по въпроса. Срам !
цитирай
28. ivesa - Към № 23
15.09.2008 16:16
Учителите не искат уравновиловка.Доколкото ми е известно,много педагогически колегии от училищата са приели диференцираното заплащане,а това говори за отхвърляне на уравновиловката.
Как още да се прекрои начинът на заплащане и оценяване,за да е изцяло?
цитирай
29. ivesa - Към № 24
15.09.2008 16:37
Критериите за оценяване на учителския труд се гласуват от педагогическия съвет във всяко едно училище.По-трудните условия и справянето с по-големи предизвикателства,за които пишете, могат да се определят и включат в споменатите критерии.
Свободните учителски места се обявяват на трудовата борса и в инспекторатите по образованието,както за градските,така и за селските училища.Всеки правоспособен кандидат, сам избира къде да кандидатства.
цитирай
30. ivesa - Към Цецка
15.09.2008 16:44
Радвам се,че не е системно.Хубаво е,че всеки извънреден труд е доброволен и се заплаща, и се компенсира по някакъв начин в училището ти.!
цитирай
31. ivesa - Към prayer4eto
15.09.2008 17:05
Благодаря за поздрава!Мисля,че пожеланията за безпроблемност са нереалистични.Ще има много проблеми,но дано да се намират бързо и лесно правилните им решения.
За безхаберието не съм съгласна,защото съвестните и отговорните учители си вършеха работата през всичките тези 18 години,благодарение на което има едно ново поколение-образовани българи.
цитирай
32. ivesa - Към cecobob
15.09.2008 17:12
Всеки има право на мнение.Моля не упражнявайте емоционален натиск върху коментиращия!
цитирай
33. cecobob - съжялявам
15.09.2008 20:08
наистина е нужен физически. Защо ? Защото всички знаем,че на изпитите във ВУЗ има разминаване с изучавания материял в училище. Виждаме и че министерството толерираше преподавателите от ВУЗ, които съзнателно създаваха бариери за да се посещават техните частни уроци. Именно това води родителите до мисълта и убедеността, че само счастни уроци при тези преподаватели може да доведат до успех при кандидатстване. Аз питам ,колко са ВУЗ преподавателите на фона преподавателите в страната. Грозен е общия знаменател за частните уроци. Грозно е да плюваш учител. Храчките трябва да се насочат към Министерството на просветата, което целенасочено доведе образованието до пълен крах. Тук в блога всички сме велики, грамотни, остроумни - може би благодарение на самообразоване? Аз не съм взел през живота си и един частен урок. Не съм завършил ВУЗ. Забелязвам обаче, че пиша по-грамотно от много висшисти.
цитирай
34. ivesa - cecobob,
15.09.2008 22:05
надявам се,че не сте побойник.Мразя насилието във всичките му форми,затова така Ви пиша.
За положението с частните уроци в близкото минало сте напълно прав - такова беше.
Не мисля,че МОН доведе образованието целенасочено до пълен крах,защото то - родното образование не е в крах.Не е и в разцвет,разбира се,но функционира реформирайки се...неизбежно е.В динамичния 21 век образованието трябва да се реформира.Славата му на консервативна система трябва да остане в миналото.
Храченото и плюенето са грозни начини за изразяване на отношение към учителите.Никой учител не заслужава подобно отношение.
Самообразованието е много важно за напредъка и развитието на всеки един индивид.Продължаващото (непрекъснатото )образование е голяма необходимост за кариерното развитие на всеки съвременен професионалист независимо на коя професия е представител.
И аз не съм взела нито един частен урок,не ми е било нужно,но не съм против това,който се нуждае от такива уроци да си ги набавя.
Уважавам хората с добро самочувствие.
Поздрави!
цитирай
35. анонимен - imam edin vapros ivesa
16.09.2008 19:52
vie gospo6a li ste?
цитирай
36. ivesa - Да,госпожа съм и то хубава
16.09.2008 20:08
От доста години съм госпожа.Не съм учителка,ако това ме питате.Но работя в училище и ежедневно съм сред учители.Дано съм дала задоволителен отговор.
Поздрави!
цитирай
37. анонимен - Браво на госпожата и ....целувки!
16.09.2008 20:48
Дано съм жива да видя, когато образованието ни ще тръгне в правия път и учениците ще са наистина ученици. Но това ще стане, когато има нормални условия за живот и родителите имат време и средства за децата си. Кога ли ще стане това? Иначе горко на учителите, топим се, боледуваме и вече.....мрем !!!!
цитирай
38. ivesa - jupel,благодаря ти за похвалата!:-ох
16.09.2008 21:36
Вярно е това,което пишеш за нормалните условия на живот...много са нужни.Ако родителите искат да си изпълняват нормално родителския дълг,трябва да намират време и средства за децата си.За учителите също е вярно,че боледуват и се топят.Професията им е много коварна,изтощаваща и изхабяваща.Точно заради това в Турция не им давали да гласуват след десетгодишна учителска практика(не знам дали и сега е така).Мислех,че това е виц,но една моя позната,Бог да я прости Айнур,ме уверяваше,че било истина.Тя беше българска туркиня и след възродителния процес се беше прекръстила на Аврора(напук на всички,които не могат да казват"р").Беше страхотен човек.Много добре се разбирахме с нея.Имаше братовчеди,които живееха в Турция,та от тях знаеше за турския забранителен закон.
Благодаря ти за хубавия коментар!
цитирай
39. dodo73 - Спорна и пълноценна учебна година на всички учители, ученици и родители!
17.09.2008 07:11
Поздравявам те за постинга, Ивеса! Прочетох повечето коментари (някои не исках да чета...). Заставам зад всяка една твоя дума! Подкрепям и тезата на prayer4eto!
Не искам да коментирам образователната система. Всичко е казано. Това, което ще направя, е в общуването си с моите момичета и момчета да докажа, че в учителската професия има смисъл! Тя е призвание! Въпреки заплатите! Въпреки трудностите! Въпреки униженията (от страна на обществото и властимащите). Учениците усещат къде е мършата в стадото... И... слава на Бога! Ориентират се по-добре от родителите си, които нямат никаква представа какво е да си в класна стая в днешно време. За съжаление зле настроеното общество коментира образователната система на базата на спомени от своите ученически години или на фона на това, което вижда на улицата. Но нямат представа за ИСТИНСКИТЕ взаимоотношения между ЖЕЛАЕЩИТЕ промяна ученици и учители.

Сърдечен поздрав на всички! И... нека да спрем да се държим за гушите! Губим ценно време и усилия! Нека да го използваме пълноценно за НАШИТЕ деца!
цитирай
40. ivesa - Благодаря ти,dodo73!
17.09.2008 18:25
Благодаря ти за пълната подкрепа,която ми оказваш.
Приветствам призива ти да работим за желаната и необходима промяна във взаимоотношенията между ученици и учители.Те са регламентирани като партньорски в нормативни документи,но на практика все още не са изградени като такива и не се прилагат навсякъде,а времето не чака..
Няма нужда да се държим за гушите.Това не е в ничия полза.Има нужда да сме по-ефективни в работата си.Хората, посветили се на образованието трябва да помагаме на родителите в отговорната им задача да отглеждат и възпитават своите деца.Поздрави!И много,много успехи!


Поздрави!
цитирай
41. анонимен - nakon,
27.09.2008 00:28
не можах да разбера от къде си натрупал такава злоба към учителите.Ти бил ли си някога във тази сфера и знаеш ли как и при какви условия работят те?Че в цялата система на образованието са най неоправданите хора? Питам се ти би ли издържал 6-7часа със 25ученика,които се опитват да правят всичко друго но не и да проявят интерес към учебния материал и ти си длъжен да ги търпиш,защото нямяш право да ги изгониш,да ги обидиш,да ги засегнеш,да им нарушиш правата и т.н.Защото днешнште чу-ци първото,което научават са какви са тяхните права-без обаче да ги интерисува какви са техните задължения престъпвайки прага на уч-ще.Вие не знаете как се чувства един учител виждайки манекени пред себе си,а той не може да бъде на същото ниво защото му е "много голяма заплатат" и учениците го оглеждат и одумват.Вие незнаете,как когато направиш забелижка да се запази тишина и напишеш 2 за незнания родителите идват и започват да се карат със теб защо мразиш дедето им " та то е толкова добро"/във вкъщи може би,но дали е така когато е далеч от желязната ръка на татко?/Мога да Ви дам още хиляди примери,защото съм работила във тази сфера,но съм прекалено развълнувана.Обидена съм от негативното отношение и нехаене на обществото.И не забравяйте NIKON,че Вие сте човек благодарение не само на вашите родители,но ина ВАШИТЕ УЧИТЕЛИ!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivesa
Категория: Технологии
Прочетен: 918414
Постинги: 190
Коментари: 2107
Гласове: 25331
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930