Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2008 13:54 - Отговорите
Автор: ivesa Категория: Технологии   
Прочетен: 6316 Коментари: 30 Гласове:
0



      

     Откакто Джул ми написа за лошата карма на българите,заради прогонването на богомилите от България,нямам мира.Използвам всеки свободен миг от ежедневните си задължения,за да намеря отговори на въпросите - "Вярно ли е,че българите плащаме тежък кармичен дълг?"и"Ако е вярно,кога ще се издължим на Вселената?"
    Търсих отговорите с  гугъл в нета,но нямаше нищо задоволително.
    Намерих една мисъл от беседи на учителя Петър Дънов в книгата"Път към съвършенство" от Христо Дочев.Ето я:
"Българите направиха нещо за света чрез богомилите.Това,което изнесоха българите е принципът на свободата."В тази мисъл откривам принос за нас - българите,а не тежка вина.
    Сякаш,за да ми се натрапи верността на поговорката - "Който търси,намира.",открих в електронната си поща книгата"Седемте духовни успеха" на калифорнийския писател Дийпак Чапра.В нея прочетох,че има три неща,които могат да се направят във връзка с предишната карма.Могат да се платят кармичните дългове,да се видоизмени или преобразува кармата в по-привлекателно преживяване и да  се излезе извън обсега й,чрез непрекъснат контакт с Бога,с Духа,посредством упражняване на медитация.
    Осъзнах,че най-много ми допада третата препоръка на автора.Отдавна я прилагам в живота си и това ми носи много радост.



Тагове:   ОТГОВОРИТЕ,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivesa - bogoizbrania,всяко мнение ме интересува...
03.07.2008 16:07
мисля,че думата богомили не се е появила наскоро,защото обичаният от много българи Петър Дънов е живял в началото на миналия-20-ти век,а както съм споменала в постинга си, той също е писал за богомилите.
Какво е това менте"Шестоднев"от началото на 19-ти век?Много ми е интересно да узная...
цитирай
2. fenris - отностно българската карма
03.07.2008 16:30
мисля, че две робства са я поизчистили! Но за да изчистят кармата си българите напълно , трябва да променят възгледите си за нещата от живота!
цитирай
3. ivesa - Така е,Фенрис...
03.07.2008 16:50
Робствата са поизчистили българската карма,но има още за чистене...Много българи трябва да променят възгледите си за нещата от живота!
Площадният молебен за завръщането на медицинските сестри от Либия,също допринесе полза в тази насока - чистенето на българската карма.
цитирай
4. probe - Поздравления Ivesa за страхотната ...
04.07.2008 09:14
Поздравления Ivesa за страхотната тематика на поста :)
цитирай
5. ivesa - Благодаря ти,probe!
04.07.2008 17:43
Ти не обичаш ли да коментираш тематики,които намираш за страхотни?
Благодаря ти за поздравленията!
Приятна вечер!
цитирай
6. yuliya2006 - Ив, това съм го чела в една книга на ...
04.07.2008 22:03
Ив, това съм го чела в една книга на НИКОЛАЙ РАДЕВ - АЛДЕБАРАН
"ДРЕВНИЯ КОД 681"
Много интересна книга на издателство Хипопо Варна от 2001

ДРЕВНИЯ КОД 681 Станалото някога важно събитие отново и отново се проявява. То периодично избива на повърхността като извор от дълбока, но мощна подземна река в унисон с цъкането на един изумително точен космически часовник Събитието в годината 681- ва

Книга за космическите кодове в съдбата на България и българите

с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
7. ivesa - Джул,
04.07.2008 22:16
тази книга,за която пишеш,не ми е позната,но за космическите кодове съм чела и чувала много интересни неща.
За периодичното избиване на повърхността на важни събития в живота съм чела в книгата "Диагностика на кармата" на руския биоенерготерапевт-Лазарев.
Благодаря ти,че написа коментар!
цитирай
8. iliada - Невероятно интересна тема
05.07.2008 09:43
И както чета сте доста напред с материяла!
Действително мисленето на българина трябва да се промени за да промени съдбата си към добро!Присъединявам сенапълно и към думите на fenris !
цитирай
9. probe - Предпочитам да изслушвам Ivesa :) ...
05.07.2008 09:43
Предпочитам да изслушвам Ivesa :) понякога е по трудно от колкото да коментираш :) приятен ден Ivesa отново ти благодаря че си обьрнала внимание на тази тема
цитирай
10. ivesa - Благодаря Ви,iliada!
05.07.2008 11:39
Благодаря Ви за високата оценка,която ми давате!Не зная дали съм доста напред с материала,но не се спирам да опитвам,да напредвам.Търся съмишленици и съм доволна,че във Ваше лице открих още един такъв,освен Фенрис и Джул.
Хубав ден Ви желая!
цитирай
11. ivesa - Много е трудно...
05.07.2008 11:47
да се изслушва,probe!Напълно си прав,че е по-трудно,отколкото да коментираш.Приятно ми е да узная,че темата за българската карма е интересна за теб и заслужава внимание!
Хубав ден ти желая!
цитирай
12. gantree - :(((
05.07.2008 15:52
Олеле, олеле! Каква карма, какви кодове, какви пет лева?
Колкото до богомилите - съществували са наистина, но, слава на Бога, са изтрити от лицето на земята. На усъмняващите се бих припомнил прочутата книга на презвитер Козма, "Беседа против богомилите". Намира се като издание на новобългарски; препоръчвам я да се прочете, та дано успеете да си изчистите тези кармично-дъновистки и мъртвешки небивалици.
цитирай
13. ivesa - qantree,благодаря за ценната препоръка!
05.07.2008 17:43
Не се съмнявам,че богомилите са съществували.Не мисля,че и коментаторите по темата се съмняват в съществуването им.Щом са изгонени от България,много са пречели и така е трябвало да бъде...В онова далечно време така е било...
За кармично-дъновистките и мъртвешки небивалици не съм съгласна...
Карма означава причина и следствие,каквото се посее,това ще се жъне и в личен,и в обществен план.Защо да я пренебрегваме и да я отричаме?!Нея я има,независимо от това дали някои искат да я видят,а други не искат.
цитирай
14. gantree - @ ivesa
05.07.2008 20:35
Карма - няма такава дума за мен, съжалявам. Тя означава прекалено много различни неща, за да си струва да бъде възприета - действие, влияние, предопределеност, причинност, съдба и прочие подобни напълно различни неща. Аз обичам еднозначните ясни понятия и отхвърлям многосмисловите неясноти. Затова ще пренебрегваме и отричаме такива двусмислици - за да не се подведем по неяснотите им.

А за Дънов и неговите небивалици - както си решиш. Винаги можеш да си отвориш очите, стига да решиш. Цялото време е пред теб. Няма да се изказвам негативно само за да не останеш засегната, макар да мога да кажа много, невероятно много. Сигурно ще повдигна темата при мен, ще видим, както ме понесат нещата през следващата седмица.

Богомилите са не точно "изгонени", но и това е вече друга тема. Исках просто да припомня писанието на презвитер Козма на онези по-горе, които бяха поставили изобщо съществуването им под въпрос. Има и множество съвременни изследвания, които могат да бъдат полезни като знание, например книгата "Ялдаваот" на архимандрит Павел Стефанов, повече инфо има тук
http://ikoni.blog.bg/viewpost.php?id=197269

Поздрави.
цитирай
15. ivesa - qantree,не съжалявай...
05.07.2008 23:12
това е твоята гледна точка за понятието карма.Прав си,че означава много неща.За мен означава духовен закон,който казва,че всяко действие генерира енергийна сила,която се връща при извършителя в подобен вид.Кармата включва действието правене на съзнателен избор.Ти направи своя избор - не приемаш понятието.
Когато се влага различно съдържание в дадено понятие възникват неяснотии и не може да се води диалог,затова аз те разбирам и предлагам да спрем до тук.

Благодаря ти,че се въздържаш от негативен изказ за Дънов и за грижата ти към мен - да не се засегна!Аз не се засягам от правото на другия човек да бъде различен и да има собствено мнение.Това е твоето мнение и незамисимо,че не го споделям ,аз го приемам като полезно.

Относно богомилите съм напълно съгласна с теб - има съвременни изследвания за тях,които могат да бъдат полезни като знание.
цитирай
16. yuliya2006 - СКЪПА МИ НОМЕР 15, ВЕЛИКИТЕ ХОРА ...
06.07.2008 23:03
СКЪПА МИ НОМЕР 15, ВЕЛИКИТЕ ХОРА ПРАВЯТ ЕДИН НАРОД ВЕЛИК
Петър Дънов е избран от нашия народ за велик българин и много съжалям че гледаш високомерно на това
Мъдрец, пророк, човек който говори за връщане към истинските цености в живота, природата,храненето, мисленето
Богомилите са били учение подобно на това на Дънов, Тибет Изгонени от родината си подобно на тибетците те проповядват закони за успеха, за по-лек и мъдър духовен живот
И казват че европейските народи трябва да им благодарят за тези мъдрости който те преди много години са приели
А за Петър Дънов ще ти кажа само едно че великия Айнщайн казва за него
- ЦЕЛИЯ СВЯТ СЕ ПРЕКЛАНЯ ПРЕД МЕН А АЗ НА ЕДИН БЪЛГАРИН - ПЕТЪР ДЪНОВ
И искам да ми отговориш защо е това според теб това?

С прозренията на една друга българка СЛАВА СЕВРЮКОВА двама учени печелят НОБЕЛОВА НАГРАДА а тя е на по-ниско равнище от него
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
17. ivesa - Не са небивалици мъдрите напътствия...
07.07.2008 12:21
"Обичай съвършеният път на Истината и Живота!Постави Доброто за основа на дома си,Правдата - за мерило,Любовта за украшение,мъдростта за ограда и Истината - за светило.Само тогава ще ме познаеш и аз ще ти се изявя".
Беинса Дуно

(Петър Дънов - Учителя)

Благодаря ти за коментара,Джул!

Не мога да се въздържа, да напиша и това:

"Искаш ли да имаш успех в живота си,прилагай следните правила:Пази свободата на душата си!Пази силата на духа си!Пази светлината на ума си!Пази доброто на сърцето си!"

Учителят
цитирай
18. gantree - @
07.07.2008 13:54
Момичета, съвземете се! Какви са тези глупости, псевдовеличия и кумири, по които сте се увлекли! Аз така или иначе само казах мнението си и не искам да убеждавам или разубеждавам никого в нищо, но виждам, че Джулия се е обърнала към мен след края на кратката размяна на реплики. Та, само затова пиша сега.

Но, така или иначе, няма да влизам в такъв разговор с никоя от вас. В "Беседата" си презвитер Козма неслучайно казва по адрес на богомилите, че "по-скоро ще вразумиш добитъка, отколкото еретика". Пазете се от кумирите. Бог да ви е на помощ.

Поздрави.
цитирай
19. ivesa - gantree,аз не съм се увлякла...
07.07.2008 14:16
просто анализирам казаното от учителя и си правя изводи.
За предаността ми към Бога не се грижи,нямам нужда от посредници.И ти като православната църква отлъчваш обичани от хората дейци,и ги обявяваш за еретици,сектанти и кой знае още какво...
Поздрави!
цитирай
20. gantree - @ ivesa
08.07.2008 12:34
Неизбежно е. Всъщност, не си съвсем точна. Аз не отхвърлям никого, а просто казвам каквото мисля и се отказвам да вляза в спор. А Църквата ти не съди за позицията й, "... защото всяко дърво по плода се познава" (Лука, 6:44), а "... което не ражда плод, отсича се и се хвърля в огъня" (Матей 7:19).

Поздрави.
цитирай
21. ivesa - Приемам отказа за влизане в спор...
08.07.2008 16:15
Не съдя църквата за позицията й,просто казвам каквото мисля.И католическата църква отлъчи певицата Мадона,но какво от това...
Учението на учителя Дънов е оценено от много хора в България,не е случаен фактът,че хората поставиха учителя на второто място в класацията за великите българи.
А цитатът от Библията е доста подходящ за позицията на българската православна църква относно бялото братство.Кой е по - добрият плод?! Времето ще ни покаже, дали отлъченият или отлъчващият е по-добър плод.
Поздрави!
цитирай
22. eien - Вярно е, че всеки има право на лично мнение и разбира се да го изрази в постинга си!
08.07.2008 16:50
Имам обаче един въпрос: защо "слагате всички българи тъй да се каже в кюпа на плащащи някакви карми" - Всеки един от нас ще застане сам един ден пред Бога и ще отговаря за своите постъпки и дела. Имаме шанса да се покаем до последния ни миг от живота и да бъдем спасени!
Аз си плащам съвестно всички данъци...но кармичен???? Кому, защо, къде?
Предполагам, че сте млад жизнен човек - живейте пълноценно - пътешествайте, когато и както можете, обичайте, прощавайте, помагайте, дръжте се здраво за истината и вярата...а кой е на първо, челно и второ място в някакви класации е много относително.
Много поздрави- Ваша Ейен.
цитирай
23. ivesa - С удоволствие Ви отговарям,Ейен!
08.07.2008 17:35
Кармичният данък,за когото питате,трябва да плащаме заради потомците си,заради тези които след нас ще се наричат българи.Това че един ден всеки от нас ще застане сам пред Бога и ще отговаря за делата си,не ни освобождава от националната отговорност,която трябва да имаме за бъдещето си.
За относителността на класациите съм съгласна с Вас,но все пак националната класация е най-високото ниво на класиране,което само по себе си предполага по-ниска степен на относителност.
Поздрави и от мен!
цитирай
24. gantree - @
08.07.2008 22:17
Боже Господи - национална отговорност? Не, много съжалявам, излизам.
Няма да коментирам повече нищо тук.
цитирай
25. ivesa - Твоя е волята,gantree,
08.07.2008 23:06
...ти решаваш дали да коментираш тук.
А националната отговорност е много сериозно нещо.И
ако всеки българин я чувства, и я носи в сърцето си,ехейй,България нямаше да е най-изостаналата страна в ЕС.
цитирай
26. ivesa - С радост констатирам,че съм зарадвала някого със заниманията си
25.08.2008 21:22
Сърдечно благодаря за изказаното мнение!
цитирай
27. silencemurmur - Ivesa, здравей.
04.09.2008 01:15
Видях, че по професия си психолог. Не зная защо, но съм очудена от вярата ти за карма на българите или по принцип на човека.
- "Аз" съзнанието има карма, не човекът. "Аз съм света" преминава така да се каже в "аз съм", който аз не може да се задържи. В неравновесие е тоталността "аз съм света". Духът или душата веднага се инкарнира через друга форма. Духът, душата, а не човекът!!!!! Не българите или хората. "Аз съм света" е вече инкарнираното. То няма нужда от инкарниране. Съзнанието "аз съм" има нужда от инкарниране, а не инкарнираното. Не бих си блъскала главата с несъществуващата в същност вина, че българите имат да отнасят с добри дела карма. Не е на мене да се бъркам в "кармирането" на съзнанието!
- От приятели, западно-европейци, чух за богомилите. Това е било движение на духовно държание, (ако не се лъжа 9-11 век). Разрови се из историята на онова време, ако имаш желание. Каква е била църковната линия в Европа? Ако са били гонени то защото не са били именно в догмата на властниците. Те са минали през Европа и стигнали до Пиринеите. И до днес се знае за тях по тези места. Да си богу мил не значи да си мил на църковнищната. И до ден днешен е така.
- Идеята на първите комунисти по цял свят е първоначалната идея на Исус Христос. Всички сме деца на единя, неразделим Бог. Господ обича без разлика. Има един естествен аз, разпръснат привидно между милиардите азове. Всички за един, един за всички. При всички мъдреци може да се "видят" тези лозунгови изречения, които комунистическото движение присвои, а не обратното. Комунистите както и капиталистите са търговци на човешка работна сила, а не богу милите мъдреци.

Пожелавам ти приятно завършване на лятото, добро смилане на океанския въздух и спокойно начало на есента.

Silence
цитирай
28. ivesa - Здравей,Silencemurmur!
04.09.2008 20:32
Щом като не е за тебе да се бъркаш в"кармирането" на съзнанието,защо ти е чудно,че за други хора е?
Хората се различаваме едни от други по светоглед
Темата за инкарнирането е неизчерпаема.Впечатлена съм,че си наясно кое е инкарнирано и кое няма нужда от инкарниране.
Благодаря ти за хубавите пожелания!
И аз се надявам да завърша приятно лятото, и да започна спокойно есента.Приятна вечер!
цитирай
29. silencemurmur - наясно кое е инкарниранo....
04.09.2008 21:31
... един път просветва привидно на мене, на тебе, на нас на куп... и просветва само на един, който е .... нас.....
- Съзнателното неформено "Аз съм" инкарнира като несъзнателното формено "аз съм света". Как инкарнираното формено "аз съм света" да инкарнира като е вече формено?
- или Съзнателното неформено "Аз съм" е същевременно инкарнираното формено "аз съм света". Няма време, няма разлика.... Е ....
изчезва на ясно на не ясно...

Silence
цитирай
30. ivesa - silencemurmur,сега вече се проясни...
05.09.2008 20:17
Благодаря ти!
Според мен формите се променят.Нали знаеш за онзи физичен закон,че в природата нищо не се губи, само се променя?А кармата, кармата е продукт на ума.Задоволителен е фактът,че човек може да се освободи от нея,ако поиска.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivesa
Категория: Технологии
Прочетен: 912024
Постинги: 190
Коментари: 2107
Гласове: 25331
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031