Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2010 20:33 - Характеристика на ученика
Автор: ivesa Категория: Технологии   
Прочетен: 10564 Коментари: 4 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


        Най-после в българското училище се въвеждат оценки за социалните умения на учениците от основната образователна степен.Това става чрез характеристиката на ученика,която по същество си е информация за обучението,потенциала и личностното развитие на детето.
  Моделите  на МОМН за характеристики на учениците от различните образованелни степени са доста добри.


Тагове:   характеристика,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. compassion - Не знам вече кое е "добро"
11.06.2010 12:10
Тук в Холандия на базата на такива характеристики определят къде детето след това може да бъде допуснато да продължи обучението си. Не дай си боже някой нещастник да ти лепне етикета на 10 години, че си неблагонадежден и така си заминаваш от тази Земя. Нито можеш да учиш в университет и да се усъвършенстваш, нито да кандидатстваш за по-творческа работа. А има деца, които се развиват по-късно...
Аз съм против оценките, май ... Нека всеки има свободата на избор! На всяка фаза от живота всички потенциални врати и възможност да са отворени ...
цитирай
2. ivesa - При нас в България няма да е като в Холандия....
11.06.2010 17:59
тези оценки ще се дават,за да посочват на родителите силните и слабите страни в развитието на детето.Целта на характеристиката е да спомогне засилването на комуникацията и доверието между родителите и училището,където детето учи.Постиженията в обучението ще си се оценяват по обичайния начин - шестобалната система.Не може без оценки.трябва да има оценки,за да се знае равнището на постижение.Поздрави,compassion!Благодаря,че коментира!:)))
цитирай
3. nikolinko - Моделите на МОМН за характеристики ...
12.06.2010 09:26
Моделите на МОМН за характеристики на учениците от различните образованелни степени са доста добри.
За да твърдите това явно не сте ги видяли тези модели.... Нима смятате, че чиновниците в МОМН, които вече 20 години са там и са си все същите, ще измислят нещо умно? Този така наречен от Вас модел представлява една готова бланка, в която с "да" и "не" се отговаря на зададените критерии, а скалата за оценяване е тристепенна - отлично, добро, може да се желае още... АБСОЛЮТНО УБЕДЕН СЪМ, ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ "ХАРАКТЕРИСТИКИ"! Поредната идиотска бумащина, която не само, че във века на технологиите у нас не се съкращава, а напротив - ражда нови ДОСИЕТА....
цитирай
4. ivesa - Здравейте,nikolinko!
12.06.2010 10:42
Аз никога не твърдя нещо,в което не съм сигурна.Разбира се,че съм ги видяла моделите на МОМН за характеристики на учениците от основната и средната образователна степен.Никога не съм крила,че работя в училище като педагогически съветник.Ако Ви е известно,че МОМН проведе обучение на педагогическите съветници за запознаване с рамковите модели на характеристиките,няма да смятате,че не съм ги виждала.Виждала съм ги и съм работила за изработването на училищни три характеристики.Хареса ми позицията на МОМН да ни даде възможност за промяна на еталоните,ако не одобряваме нещо в тях.Работих съвместно с учители и имаме изработени училищни характеристики за децата от първия етап на основната образователна степен(до 4 клас),за завършилите основно образование(8 клас) и за среднистите(12 клас).Само моделът за учениците от пети до осми клас е изработен от експертна група специалисти в МОМН,другите два модела са правени от родителска асоциация (за начален курс) и от сдружение на майки (за среден курс).
НЕ СЪМ АБСОЛЮТНО УБЕДЕНА,ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ ХАРАКТЕРИСТИКИ,ЗАЩОТО ПРИТЕЖАТЕЛЯТ ИМ СТАВА УЧЕНИКЪТ,А ПОТРЕБИТЕЛЯТ Е РОДИТЕЛЯТ,КОЙТО ИМА ПРАВО ДА БЪДЕ ИНФОРМИРАН ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ.
За бумащината имате основание да възразявате,излишно е да се преснимат на хартиен носител за съхраняване в училищните архиви,след като ги има в електронен вариант.Поздрави!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivesa
Категория: Технологии
Прочетен: 917537
Постинги: 190
Коментари: 2107
Гласове: 25331
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930