Постинг
10.06.2010 20:33 -
Характеристика на ученика
Най-после в българското училище се въвеждат оценки за социалните умения на учениците от основната образователна степен.Това става чрез характеристиката на ученика,която по същество си е информация за обучението,потенциала и личностното развитие на детето.
Моделите на МОМН за характеристики на учениците от различните образованелни степени са доста добри.
Тук в Холандия на базата на такива характеристики определят къде детето след това може да бъде допуснато да продължи обучението си. Не дай си боже някой нещастник да ти лепне етикета на 10 години, че си неблагонадежден и така си заминаваш от тази Земя. Нито можеш да учиш в университет и да се усъвършенстваш, нито да кандидатстваш за по-творческа работа. А има деца, които се развиват по-късно...
Аз съм против оценките, май ... Нека всеки има свободата на избор! На всяка фаза от живота всички потенциални врати и възможност да са отворени ...
цитирайАз съм против оценките, май ... Нека всеки има свободата на избор! На всяка фаза от живота всички потенциални врати и възможност да са отворени ...
тези оценки ще се дават,за да посочват на родителите силните и слабите страни в развитието на детето.Целта на характеристиката е да спомогне засилването на комуникацията и доверието между родителите и училището,където детето учи.Постиженията в обучението ще си се оценяват по обичайния начин - шестобалната система.Не може без оценки.трябва да има оценки,за да се знае равнището на постижение.Поздрави,compassion!Благодаря,че коментира!:)))
цитирай Моделите на МОМН за характеристики на учениците от различните образованелни степени са доста добри.
За да твърдите това явно не сте ги видяли тези модели.... Нима смятате, че чиновниците в МОМН, които вече 20 години са там и са си все същите, ще измислят нещо умно? Този така наречен от Вас модел представлява една готова бланка, в която с "да" и "не" се отговаря на зададените критерии, а скалата за оценяване е тристепенна - отлично, добро, може да се желае още... АБСОЛЮТНО УБЕДЕН СЪМ, ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ "ХАРАКТЕРИСТИКИ"! Поредната идиотска бумащина, която не само, че във века на технологиите у нас не се съкращава, а напротив - ражда нови ДОСИЕТА....
цитирайЗа да твърдите това явно не сте ги видяли тези модели.... Нима смятате, че чиновниците в МОМН, които вече 20 години са там и са си все същите, ще измислят нещо умно? Този така наречен от Вас модел представлява една готова бланка, в която с "да" и "не" се отговаря на зададените критерии, а скалата за оценяване е тристепенна - отлично, добро, може да се желае още... АБСОЛЮТНО УБЕДЕН СЪМ, ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ "ХАРАКТЕРИСТИКИ"! Поредната идиотска бумащина, която не само, че във века на технологиите у нас не се съкращава, а напротив - ражда нови ДОСИЕТА....
Аз никога не твърдя нещо,в което не съм сигурна.Разбира се,че съм ги видяла моделите на МОМН за характеристики на учениците от основната и средната образователна степен.Никога не съм крила,че работя в училище като педагогически съветник.Ако Ви е известно,че МОМН проведе обучение на педагогическите съветници за запознаване с рамковите модели на характеристиките,няма да смятате,че не съм ги виждала.Виждала съм ги и съм работила за изработването на училищни три характеристики.Хареса ми позицията на МОМН да ни даде възможност за промяна на еталоните,ако не одобряваме нещо в тях.Работих съвместно с учители и имаме изработени училищни характеристики за децата от първия етап на основната образователна степен(до 4 клас),за завършилите основно образование(8 клас) и за среднистите(12 клас).Само моделът за учениците от пети до осми клас е изработен от експертна група специалисти в МОМН,другите два модела са правени от родителска асоциация (за начален курс) и от сдружение на майки (за среден курс).
НЕ СЪМ АБСОЛЮТНО УБЕДЕНА,ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ ХАРАКТЕРИСТИКИ,ЗАЩОТО ПРИТЕЖАТЕЛЯТ ИМ СТАВА УЧЕНИКЪТ,А ПОТРЕБИТЕЛЯТ Е РОДИТЕЛЯТ,КОЙТО ИМА ПРАВО ДА БЪДЕ ИНФОРМИРАН ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ.
За бумащината имате основание да възразявате,излишно е да се преснимат на хартиен носител за съхраняване в училищните архиви,след като ги има в електронен вариант.Поздрави!:)))
цитирайНЕ СЪМ АБСОЛЮТНО УБЕДЕНА,ЧЕ НИКОЙ И НИКЪДЕ НЯМА ДА ПРОЧЕТЕ ТЕЗИ ХАРАКТЕРИСТИКИ,ЗАЩОТО ПРИТЕЖАТЕЛЯТ ИМ СТАВА УЧЕНИКЪТ,А ПОТРЕБИТЕЛЯТ Е РОДИТЕЛЯТ,КОЙТО ИМА ПРАВО ДА БЪДЕ ИНФОРМИРАН ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ.
За бумащината имате основание да възразявате,излишно е да се преснимат на хартиен носител за съхраняване в училищните архиви,след като ги има в електронен вариант.Поздрави!:)))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 25331